معرفی «پژو ۳۰۸» خودروی مشترک پژو و ایران خودرو

قالب گراف - مرجع قالب و گرافیک بلاگ دیزاین - سامانه طراحی سایت تبلیغات تبلیغات
  • نویسنده :
  • سه شنبه 30 آذر 1395 ساعت: :
  • بازدید: 112
  • حدود 8 سال بعد 3008 در کل تغییر کرد؛ بنابراین پژو روی شاسی‌بلند بودن این خودرو تأکید داشته و تلاش دارد تا آن را از مدل اولیه جدا کند. ما در زمانی مناسب این خودرو را آزمایش کرده‌ایم و آنچه را که از این خودرو فهمیده‌ایم را با شما در میان می‌گذاریم.
    پژو 3008 قطعاً ظاهر متفاوتی دارد. سرطراح پژو Gilles Vidal با تراش دادن خودروی جدید کار را شروع کرده و داخل کابین هم سعی شده تا شاهد طرحی با استفاده‌ی آسان و شیک باشیم.
     
    این خودرو معرفی کننده‌ی نسل دوم داشبورد i-Cockpit پژو نیز هست. 3008 از غربیلک فرمان کوچک و آشنایی استفاده می‌کند. نشان‌دهنده‌ها درست در دید راننده قرار دارند و همین امر باعث شده تا ایمنی خودرو نسبت به 308 بهبود یابد. صفحه دیجیتال استاندارد خودرو نیز قابل سفارشی‌سازی است و می‌تواند همه‌چیز از سرعت گرفته تا سیستم ناوبری و مدیا و اطلاعات سفر را نشان دهد.
     
    سیستم اطلاعات سرگرمی 3008 کاملاً بازنگری شده و صفحه‌نمایش لمسی قرض گرفته شده از 308 با ردیفی از دکمه‌هایی به سبک پیانو تکمیل شده که اجازه‌ی دسترسی آسان‌تر به کنترل‌های تهویه و منوی تلفن را می‌دهد. صفحه‌نمایش پاسخگوتر بوده و گرافیک باکیفیت‌تری دارد و در آن به‌صورت استاندارد سیستم اپل کارپلی و MirrorLink جای داده شده است. کیفیت دیگر نقاط کابین عالی است. کابین 3008 بسیار خوش ساخت بوده و سئات آتکا را به یاد می‌آورد. در مقام مقایسه با این خودرو کابین قشقایی ارزان‌قیمت احساس می‌شود. توزیع مواد تشکیل‌دهنده‌ی کابین نیز به خوبی صورت گرفته و پلاستیک‌های نرم در بالای داشبورد بکار رفته و مواد سخت‌تر بخش پایینی را تشکیل داده‌اند.
     
    فضای زیادی در بخش عقبی برای نشستن افراد بالغ وجود دارد. این خودرو طویل‌تر از قشقایی بوده و فضای پای زیادی دارد. محفظه بار 520 لیتری آن نیز در برابر فضای 430 لیتری نیسان نشان از برتری مطلق پژو دارد.
     
    اما اگرچه استایل و کاربردی بودن یک خودرو فاکتورهایی کلیدی برای اکثر خریداران است اما سواری خودرو نیز به همان اندازه مهم جلوه می‌کند. افرادی که آتکای جدید را رانده‌اند ادعا می‌کنند از نظر دینامیکی این خودرو سرآمد کلاس است. البته با راندن 3008 نیز همین افراد پژو را خودروی هیجان‌انگیز و توانا خواهند یافت.
    3008 در شهر فرز و چابک بوده و غربیلک فرمان شیک و کوچک آن به همراه شعاع گردش تنگ باعث می‌شوند تا مانور دادن با این کراس اوور راحت‌تر شود. شیشه‌ی عقب کوچک باعث می‌شود تا دید مختل شود اما تنها مدل پایه‌ی اکتیو فاقد دوربین پشتی است بنابراین خریداران کمتری با این مشکل مواجه خواهند بود.
     
    سواری خودرو نیز گیرا است. ناهمواری‌ها در سرعت‌های پایین به خوبی جذب می‌شوند. در اتوبان‌ها و سرعت 110 کیلومتر در ساعت این خودرو به خوبی به مسیر خود ادامه می‌دهد و پیشرانه‌ی قدرتمند بنزینی خودرو مشکلی با حرکت سریع ندارد. این مدل گشتاور زیادی ندارد هرچند انتظار داریم که مدل دیزلی بهتر عمل کند.
     
    خودروی حاضر در تست با دکمه‌ی اسپورت در کنسول مرکزی عرضه شده که باعث سفت‌تر شدن فرمان و تنظیم نسبت‌های دنده می‌شود. این حالت در حقیقت 3008 را جذاب‌تر می‌کند. احساس خوبی از پشت فرمان وجود دارد و در پیچ‌ها نیز تکان‌های زیادی در بدنه مشاهده نمی‌شود. فکر می‌کنیم که این خودرو ترکیب مناسب‌تری از سواری و هندلینگ را نسبت به آتکا عرضه می‌نماید.
     
    بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف پژو بهای آغازین خودرو است. با بهای 21795 پوندی برای مدل پایه‌ی اکتیو با پیشرانه‌ی 1.2 لیتری،3008 تقریباً 4 هزار پوند گران‌تر از سئات 17995 پوندی است.
    انتظار می‌رود که ارزش باقی‌مانده‌ی 3008 خوب باشد و پیشنهادهایی چون Just Add Fuel می‌تواند هزینه‌های مالکیت را کاهش دهد. به دست آوردن 5 ستاره در تست‌های تصادف یورو انکاپ نیز باعث آرامش خاطر بیشتر می‌شود.
     
    در تبدیل وضعیت از یک MPV به SUV، مطلوبیت پژو 3008 دو برابر شده است اما از برخی از جنبه‌های کاربردی بودن و تطبیق‌پذیری آن کاسته شده است. این خودروی به خوبی ساخته شده و طراحی شیک، خلاق و زیبایی چه در داخل و چه در بیرون دارد. تجربه‌ی سواری خودرو نیز مناسب و خواستنی است. پیش‌بینی می‌کنیم که با استفاده از پیشرانه‌ی دیزلی این خودرو بتواند نظرات مثبت بیشتری را به خود جلب کند. پژو با این شاسی‌بلند میدسایز بسیاری از رقبای خود را پشت سر می‌گذارد.
     
    مشخصات پژو 3008 1.6 THP 165 EAT6 Allure
    قیمت: 26395 پوند
    پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی
    قدرت/گشتاور: 163 اسب بخار/240 نیوتون متر
    گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
    شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.9 ثانیه
    حداکثر سرعت: 206 کیلومتر در ساعت
    مصرف سوخت: 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر

    مطالب مرتبط :
    معرفی پژو فراکتال کانسپتپژو 308 R هیبریدی با 500 اسب قدرتپژو 308 GT مدل 2015پژو RCZ-R نسخه Bimota با 304 اسب قدرتپژو نسخه قویتری از 308 با نام GT عرضه کردپژو 508 با دوام ترین سدان متوسط در آلمان شناخته شدرکورد جدید مصرف سوخت توسط پژو 308پژو اونیکس (سوپر اسپرت مفهومی)تجربه رانندگی با پژو 208 جی تی آی مدل 30 امین سالگرد
    مطالب مرتبط
    بخش نظرات این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]