بهترین رژیم غذایی بعد از 30 سالگی را بشناسید

قالب گراف - مرجع قالب و گرافیک بلاگ دیزاین - سامانه طراحی سایت تبلیغات تبلیغات
  • نویسنده :
  • سه شنبه 12 دي 1396 ساعت: :
  • بازدید: 128
  • اما بررسی های جدید نشان داده اند که در دوره بزرگسالی نسبت به دوره جوانی واکنش کاملا متفاوتی به برخی غذاها نشان می دهید که این واکنش هیچ ارتباطی به دور کمر شما ندارد. محققان دانشگاه Binghamton، دانشگاه ایالتی در نیویورک دریافتند کهبرخی غذاها، طبق موادی که آزاد می کنند، سلامت روحی سالمندان و جوان ترها را به روش های مختلف تغییر می دهد.

    در این پژوهش، که در علوم اعصاب تغذیه Nutritional Neuroscience منتشر شد، محققان از مردم در یک پرسشنامه در مورد برخی غذاهای خاص و خلق و خوی مربوط به آنها سوالاتی پرسیدند و آیتم های مربوط به نوروشیمی neurochemicals (مغز و اعصاب) و نوروبیولوژی  neurobiology (مطالعه سلول های سیستم عصبی و سازماندهی این سلول ها به مدارهای عملکردی) را هدف قرار دادند. آنها دریافتند که جوانان بین 18 و 29 سالگی با خوردن گوشت حس بهتری دارند. به هرحال بعد از 30 سالگی، زمانی که صحبت از سلامت روان است، آنتی اکسیدان ها قوی تر می شوند. به علاوه پرهیز از موادی مانند قهوه و غذاهایی که دارای شاخص گلیسمیک* glycemic index بالا هستند (مانند نان و غذاهای قندی)، که هر دو به نظر می رسید تاثیر منفی روی خلق و خو داشتند، بعد از 30 سالگی مهم تر بود. طبق مقاله ای از دانشکده پزشکی هاروارد Harvard Medical School غذاهایی که دارای شاخض گلیسمیک بالا هستند، سطح قند خون را افزایش داده و دارای ارزش تغذیه ای کمی هستند.

    * شاخص گلیسمیک یا گلایسمیک: معیاری است برای اندازه گیری سرعت بالا رفتن سطح گلوکز یا همان قند خون پس از خوردن نوع مشخصی از غذا.


    محققان معتقدند این پژوهش شواهد قانع کننده ای را ارائه می کند که ممکن است نیاز به تنظیم رژیم غذایی براساس سن داشته باشید.به علاوه محققان یادآور می شوند که جوانان به برخی مواد شیمیایی تشکیل دهنده مغز حساس تر هستند، مانند سروتونین serotonin و دوپامین  dopamine. بر اساس تحقیقات گذشته و به گفته موسسه ملی بهداشت National Institute of Health، کسانی که دچار افسردگی هستند، دارای سطح سرورتونین کمتری هستند.بنابراین نوجوانان با مصرف رژیم غذایی که حاوی گوشت فراوان است کمتر دچار نوسانات خلقی می شوند که محققان معتقدند این رژیم غذایی می تواند به تقویت سطح سروتونین و دوپامین کمک کند. ورزش منظم که حداقل شامل سه جلسه باشگاه در هفته می شود، می تواند به نوجوانان کمک کند کمتر دچار افسردگی و مشکلات روحی شوند.

    دسته بندی : تغذیه,
    مطالب مرتبط
    بخش نظرات این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]